Jag träffade på en dammråtta.

Hon hette Sigrud och hade bott under vår soffa i några veckor. Hon bad mig att skona henne från dammsugaren, för hon hade 43 barn och en man, Arvid.
Det var med en klump i hjärtat, jag svarade, att jag kunde ta med hennes familj i dammsugarpåsen. Hon tvekade, men godkännde. Så visade hon vart dem befann sig.
Nu existerar de inte länge. Inte under vår soffa längre, i alla fall.
~
Ja. Det var längesen man bloggade. Men nu! Det har inte riktigt hänt något speciellt sen sist. Har börjat luciatågs-träningarna i skolan. Hade en konfirmationsledar-utbildning i fredags och igår(samma, fast uppdelad). det var flummigt.
~
Mene, ja. Jag mår lite kasst. Har precis påbörjat en 'efterlängtad' lingonvecka. Och det gör ont överallt, känns det som. Så idag har jag inte rört mig ur soffan förän det var dags att hjälpa till med maten. Och inte ens bytt om(ja, så får man göra ibland). Och nu sitter man här och surfar lite grann.

Vad tycker du?
Postat av: Sara

Ah mah hehe.

Älskar sättet du skriver på. :3



Stackars Sigrid och familj...

2010-11-14 @ 20:43:45
URL: http://tiger.devote.se/

Fyll i alla fält, helst, innan du skickar :D

Namn:
Orkar du inte skriva i allt igen?

Gief me din email. Eh, den kommer inte publiceras 83


Egen hemsida/blogg?


Och tillsist, vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0