Skoskav

Idag beslöt jag mig för att lämna lägenheten för första gången på över en vecka.
Snabbt drog jag på mig en tröja, en jeans-väst, ett par tre-kvarts jeans och ett par skor jag inte använt på ett drygt halvår och gick ut. Med pengar, kamera och mobil i en liten väska i sidan begav jag mig mot närmsta affär, för att köpa en glass. Halvägs där kände jag hur det sved på ena stortån, fan tänkte jag. Skoskav. När jag kommit dit går jag istället in på biblioteket, då jag såg att de fortfarande hade öppet i 10 minuter till. Fortfarande har de bara del 3 och uppåt av ALLA manga-serier som finns där. Har alltid varit. Har man oändligt mycket tur finns det ett par olika serier som har 1:an och 2:an. Då lånar man dem snabbt som ögat. Men icke denna gången, jag blev utkastad(jag säger utkastad, men egentligen sa de bara att de stängde, så jag gick villigt ut) av personalen för att de stängde och gick bort och skulle köpa en glass. Jag förtjänade det för att jag inte fick några böcker..
Mitt inne på Ica bland alla gångar och pensionärer, vem träffar man inte på då? Jo, Åsa - en gammal kompis mamma! Så där stod vi, inklämda mellan de frusna grönsakerna och brödhyllorna, och pratade ihop oss. Det var väldigt trevligt, hon skulle be kompisen återta kontakten då jag inte hade hennes nummer i nya telefonen längre. Det ska bli trevligt att snacka ihop oss, det var ju ett helt år sen vi sågs senast!
~
Fast ve och fasa, så kom jag just på att jag ju bytt telefonnummer sen vi tappade kontakten.. Tusan. Åh, får väl ta mig samman och gå och knacka på. Eller hålla utkik efter någon av dem på gården.
~
Men i alla fall, när jag gick hem märkte jag att det sved vääldigt mycket på båda hälarna, så jag var tvungen att titta. Ett väldigt stort och helt ljusrosa sår på ena hälen, som blödde ganska mycket. På andra hälen, inte lika stort och blödde inte lika mycket. Men såg värre ut, för det var lite djupare.
Där får man för att inte använda skor på ett tag.
~
Men nog om mig, hur har er dag varit?

Vad tycker du?

Fyll i alla fält, helst, innan du skickar :D

Namn:
Orkar du inte skriva i allt igen?

Gief me din email. Eh, den kommer inte publiceras 83


Egen hemsida/blogg?


Och tillsist, vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0