Skolstart!

Ja, en vecka längre på sommarlovet kanske klassas som en dröm för vissa. Men när man är hemma för att man är sjuk, är det ingen dröm. Senaste veckan har jag inte orkat något alls. Har bara legat i soffan och kollat på Disney Channel och dylikt. Så hemskt coolt av mig, ärlig talat. Har vid enstaka tillfällen satt mig vid datorn. Men huvudet protesterade.
~
I alla fall, så var vi hos läkaren i måndags. Mycoplasma hade har jag, vilket är sorts lunginflammation. Men jag hade lite tur, för den satte sig aldrig på lungorna. Utan i halsmandlarna. Vilket är mycket 'säkrare', så att säga. Tyvärr fick det ju mig att inse att med svullna halsmandlar som täcker för både matstrupe och luftstrupe, fick jag genast svårigheter i att svälja. Än mindre att prata. Andningen gick bra, men vid tillfällen gick det inte så jättebra. För mandlarna är ju inte bara svullna, utan de gör även ont också. Inte av sig självt, men om man sväljer något. Vatten, mat, saliv - allt - så gör det så ont att man vill skrika. Och det känns ju inge positivt..
Och sen mitt tal. Jag låter som en vääääldigt snobbig person som fått en bulle i halsen. Väldigt dov, 'mosig' och.. Mörk(?) har den blivit. Rösten då, inte bullen. Men svullnaden har börjat gå ner, i och med att jag tar mina fina tabletter. Ser ut som ett sånt här vanligt 'piller' som är såhär tvåfärgat, fast plasten är genomskinlig. Och på insidan är det små vita pluppar. Ser ut exakt som pärlsocker. Om ni är snälla kanske jag tar en bild.
Svåra att svälja när man inte ens kan svälja vatten. Men jag tror hoppas de hjälper!

Vad tycker du?
Postat av: Monni

Stackars dig! Är det samma bacill som mamma haft?

Ett tips från moster sjuksköterskan:det ska finnas en spray på apoteket som dämpar smärtan när man ska svälja. Hör med dem. Ett välsorterat riktigt apotek alltså. Krya på dig! Kramar i massor.

2010-08-29 @ 10:55:48
Postat av: Rebecca~

Låter bra, men vet du vad sprayen heter? Eller finns det många olika? Jag ska gå och höra med dem.

2010-08-29 @ 11:11:52
URL: http://myconverse.blogg.se/

Fyll i alla fält, helst, innan du skickar :D

Namn:
Orkar du inte skriva i allt igen?

Gief me din email. Eh, den kommer inte publiceras 83


Egen hemsida/blogg?


Och tillsist, vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0