Man blir ju förbannad! O:


Freedom Tower. Plats: Ground Zero, Manhattan Byggnad Klar ungefär: April 2013


Även fast nyheten bara når fram till mig ungefär 7 år senare, så blir jag ändå ganska arg på New York City nu.


I princip alla i världen som är födda innan 2000 vet om  9/11. Ellerhur? Och fortfarande sörjer folk världen över för den tragiska händelsen. Även fast jag bara var 6 år då och inte kände någon som var med om det, så smärtar det i hjärtat varje gång det näms. Blir väldigt tårögd.
Det finns dock inte så många som vet vad minnesplatsen heter. Ground Zero, om jag får be. En plats som JAG tycker skulle stå kvar som en minnesplats. Istället ska dem bygga en NY World Trade Center. Visserligen ska den heta "Freedom Tower", men namnet påverkar inte något.
Det dem vill göra är ju att lägga det bakom sig och tänka frammåt. Men det går inte att glömma 9/11. Det är omöjligt.

Designen är väl OK, men jag måste fortfarande säga att jag är ganska negativ mot denna idén. Och undrar också varför den inte uppmärksammats i Sverige? För den började ritas i slutet av 2002 och bygget påbörjades i April 2006.
Hoppas det inte blir på min födelsedag som den invigs. Då blir jag sur.

Så, vad tycker ni? Tyck till om idén med en ersättning av Twin Towers. Bra eller dålig, motivera gärna ditt svar.

Ha en övrigt trevlig dag


Vad tycker du?
Postat av: Matilda Sevelin

Svar:Kan du fråga din syster om hon kan ge mig sina noter! typ att du kanske tar kort på dom och skickar till mig eller nått =) skulle gärna ha dom! jag samlar ihop många olika fairytale noter för att kunna spela den så bra som möjligt!

skulle verkligen bli glad om du kunde fixa det till mig =)

2009-11-09 @ 19:04:38
URL: http://mildaviolin.blogg.se/
Postat av: Milda

Sv:Ja skulle va skit snällt om du kunde be henne skicka en bild till dig som du kan skicka till mig! eller nått =D jag skulle bli kjempe glaa över det haha ;) kram

2009-11-11 @ 15:51:03
URL: http://mildaviolin.blogg.se/

Fyll i alla fält, helst, innan du skickar :D

Namn:
Orkar du inte skriva i allt igen?

Gief me din email. Eh, den kommer inte publiceras 83


Egen hemsida/blogg?


Och tillsist, vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0