Norsk seger! Hurra! :D

Ja igår var det äntligen dags för ESC final i Moskva! 

Norge vann överlägset med 387 poäng, jämfört med det näst högsta som var 200-något... :D GRATTIS TILL ER NORGE!!

 Alexander Rybak, han är ju för söt!! :D

Jag satt och gav poäng för alla låtar under programmet. 5 poäng är max och det är jättebra! 0 poäng är minst och det är kasst... Here is tha lista:

Litauen:  2/5 - Ingen höjdare
Israel:  3/5 - Njäo... Inget vidare bra! :/
Frankrike:  1/5 - Inte min stil!
Sverige:  5/5 - Vad annars? Me like :D
Kroatien:  1/5 - Var bra i början men blev till en katastrof resten av bidraget!! :O
Portugal:  5/5 - Bra låt, lekfull, glad och ganska bra att dansa till!! :D
Island: 5/5 - Väldigt vacker... ^~^
Grekland: 2/5 - Äh, sådär
Armenien:  0/5 - Sämsta hittils -.-
Ryssland: 0/5 - Inget bra här helelr... ._.
Azerbajdzjan: 4/5 - Yaay! Hela numret var ju uppbygt av svenskar; Arash är svensk, koreograferna är svenska, låtskrivarna är svenska och dansarna i bakgrunden är svenska! Låten isej var ganska bra faktiskt! ^^
Bosnien & Hercegovina:  4/5 - Goodie Goodie!
Moldavien: 4/5 - En till överraskande bra låt! ^^
Malta:  5/5 - Jag gillar detta bidraget! What if...
Estland:  1/5 - Blörk?
Danmark:  3/5 - Visserligen var hans röst dålig men hade någon annan sjungt den hade den varit kanonbra!! :D
Tyskland:  4/5 - Bra låt men usel koreografi!
Turkiet:  4/5 - Düm tek tek! Den var bra ;)
Albanien:  2/5 - Inte min smak!
Norge:  5/5 - Förtjänade helt klart att vinna! ^^ I'm in love with a fairytale...
Ukraina: 4/5 - Ganska bra...
Rumänien:  4/5 - Nu gassar det på med bra låtar! ;D
Storbritanien:  5/5 - FANTASTIC! EXELENT! Jättebra låt, skriven av Sir Andrew Lloyd Webber! Och han blev ju nästan tårögd när han satt där och spelade pianon :')
Finland:  3/5 - Och här förstördes kjedjan av bra låtar -.-
Spanien: 0/5 - Änni fler kassa låtar!

Kommentera hur ni vill, jag tål kritik! :D

Och nu åter till dagens läge; Ja, jag fick min bakterie och den är super kawaii!! :D
Och en annan sak är att Jojo är i Grekland, den lilla lyckosten!! NU BLIR JAG FÅR HELSEFYR AVUNDSJUK!! >:O
Var i Grekland vet jag inte så jag lägger upp random bild från när vi var där i sommras (2008)
 (klicka för att se större bild)

Det var allt för mig denna tidiga söndagsmorgon!! Kramkram!

Vad tycker du?
Postat av: Linda

Hoppas du får en härlig söndag :)

2009-05-17 @ 11:13:19
URL: http://ndail.blogg.se/

Fyll i alla fält, helst, innan du skickar :D

Namn:
Orkar du inte skriva i allt igen?

Gief me din email. Eh, den kommer inte publiceras 83


Egen hemsida/blogg?


Och tillsist, vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0